"Teaching Methods for Religious Education"
Уважаеми колеги,
Представяме на Вашето внимание монографията „Teaching Methods for Religious Education in the Secular Universities/ Методика обучения религии в светских высших учебных заведениях“ (ISBN 978-619-185-421-9) с автори Жоржета Назърска и Светла Шапкалова. Двуезичното издание е адаптиран вариант на монографията „Методика на обучението по религия във висшите светски училища“, отпечатана през 2015 г. То е предназначено за чуждестранни специалисти в областта на религиозната педагогика, религиозните изследвания, общата педагогика, теологията и културознанието, за университетски преподаватели и за учители в средните училища. В монографията се разработва цялостен концептуален и технологичен модел на обучение на знания за религията (религиите), осъществен чрез набор от методи на обучение (образователни технологии). Той е апробиран при обучението на студенти по културно-историческо наследство в УниБИТ, но може да се използва и в други университетски специалности (философия, психология, етика, социология, антропология, етнология, история, културология, демография и др), както и след адаптация – в средните светски училища. В разработения образователен модел се открояват няколко акцента. Даден е приоритет на иновационните методи, които формират знаещи, мислещи, търсещи решения, компетентни и информационно грамотни специалисти. Новаторски са примерните решения за лекции от гост-експерти, за включване на ИКТ в онагледяването на класическите лекции и изнасянето им в извънаудиторна среда. Иновационно е обогатяването на класическия семинар с дидактически задачи и ролеви игри и с разиграване на симулации. Нетрадиционно е включването на теренната работа, учебната практика и проектната дейност в рамките на традиционния практикум. В монографията са разработени иновационни методи: за допълване на класическата консултация чрез включване на новите ИКТ, на колоквиума – посредством използването на мултимедийни презентации, ролеви игри и анкети, и на теоретико-практическата конференция – чрез осъществяване на семинари и кръгли маси, тематични фотоизложби и издаване на студентски разработки на електронен носител. Поставено е ударение върху надденоминационното преподаване, което не индоктринира обучаемите, а им дава рационален поглед върху религиозната проблематика. Наблегнато е на практическата ориентираност на обучението, което спомага за изграждане на „общество на знанието“. В монографията се акцентира на моделирането, т.е. представени са емпирично апробирани и работещи във времето модели, които могат да бъдат адаптирани и надграждани в други висши училища и при различни условия. Авторките се придържат към принципа за „учене с удоволствие“, особено подходящ за обучението на съвременната генерация млади хора. Предлаганият образователен модел се основава на принципа на толерантност.
Книгата може да достъпите от този линк.
Електронни издания
- 200 години от издаването на „Буквар с различни поучения“ („Рибeн буквар“)
- Acccessibility and transparency in diplomacy - the right access to information in confidence - building and democratic processes
- Етични дименсии в съвременна киберсреда
- Някои бележки по системен анализ
- Научни бази данни и платформи
- Разработка и приложение на методи и алгоритми в системите за вземане на решения в библиотечното дело
- Анатомия на академичното публикуване
- Модуси на меките умения на библиотекарите
- Техники и технологии на некласическите войни
- Еволюция на съвременните конфликти: Анализ на „новите“ войни и техните динамики
- Иновативната и медиаторска дипломация като средство за урегулиране на конфликти
- Теоретични основи на разузнаването, дипломацията и анализа
- Handbook of English for Tourism
- Религиозно културно наследство и атеизъм в комунистическа България (50-80-те год. на ХХ в.)
- Моделиране в образователния процес
- Идентификация и автентикация на движими и недвижими културни ценности
- Национална сигурност, идентичност и медии в условията на глобална политическа и икономическа криза
- Образованието в глобалния свят на новите технологии
- Документи за Георги Раковски в османските архиви
- „NEW TRENDS IN TEACHING ENGLISH“
- Дискусионна кръгла маса „Академични партньорства в сферата на националната сигурност“
- Исторически преглед, развитие и съвременност на читалищното дело в България (Подбрани моменти)
- Благовест Петров. Вяра, лекуване и изцеление в началото на XXI век Визуален поглед към религиозното културно
- Академично писане
- Етапи, процеси и влияния върху формирането на политики за управление на културно-историческото наследство на България
- „Национална и международна нормативна уредба за формиране на приоритети, стратегически насоки и политики в сферата на опазването на културно-историческото наследство“
- Електронни езикови ресурси
- Правни аспекти на електронното управление
- "У дома и по света"
- ПРАВИТЕЛСТВО В ОБЛАЦИТЕ. Е-ПРАВИТЕЛСТВО, ОБЛАЧНИ ТЕХНОЛОГИИ И УСПЕШНИ МОДЕЛИ ЗА ЕЛЕКТРОННО УПРАВЛЕНИЕ
- „Бизнес и административна сигурност“
- „Средства за тестване и анализ на сигурността на комуникационно-информационните системи“
- „Образованието в глобалния свят на новите технологии. Университетите от Югоизточна Европа и Азия – интелигентна дестинация за култура, туризъм, младеж, изкуствен интелект и блокчейн технологии“
- Оценка на сигурността на комуникационно-информационните системи
- Въведение в криптографията и сигурността на данните
- "Teaching Methods for Religious Education"
- "Управление на риска за сигурността на КИС - Веселин Целков"
- „Приложение на 3D модели в биоинформатични изследвания
- „Теория и практика на военните конфликти“
- По следите на Левски и БРЦК
- „Информация и сигурност“
- „Одиторска документация при планиране на одит на малки предприятия“
- „Словоредни модели с адюнкти в българския език“
- „История на европейската идея“
- „Външна политика на Република България. Регионални измерения. Част І“
- „Външна политика на Република България. Европейски, трансатлантически и глобални измерения. Част IІ“
- COVID-19 И „ВИЗИЯ 2030“ ЗА БЪДЕЩЕТО НА ЕВРОПЕЙСКИТЕ УНИВЕРСИТЕТИ